Psicólogo de Parejas Mollet

Xavier Conesa Lapena – Carme Serrat Bretcha

C/ Gaietà Vinzia, 11-13
MOLLET DEL VALLES
 
C/ Santa Anna, 26
BARCELONA
 
 C/ Diagonal (cantonada) Passeig de Gràcia
BARCELONA
 
Tel 93 570 71 54 (petición de visita)
conesa@gmail.com
Xavier Conesa Lapena
 
fotopsicologescacspetit
Psicòleg i sexòleg . El 1990 fundà el Centre de Psicologia Aplicada a Mollet del Vallès entitat dedicada als tractaments psicològics en adults,adolescents i nens. Compatibilitzà aquestes tasques amb les teràpies de parella i disfuncions sexuals masculines i femenínes, establint col.laboracions amb institucions dedicades a la salut mental,especialment de la comarca del Vallès. Posteriorment, posa en funcionament l’Institut Superior d’Estudis Sexològics (I.S.E.S.) a Barcelona, dedicat a la docència de la sexologia: postgraus, masters i cursos específics reconeguts d’Interès Sanitari pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. L’Institut manté conveni de col.laboració amb la Universitat de BarcelonaUniversitat de Girona,Universitat Ramon Llull i Universitat Oberta de Catalunya i Centre d’Estudis Universitaris de California, Illinois Tutor de pràctiques externes de la Facultat de Psicologia (UB) de la Universitat de Barcelona des de l’any 1.999 L’any 1997 es va especialitzar en els tractaments específics per a la depressió a través de la luminoteràpia, essent un dels capdavanters en la investigació i implantació d’aquesta teràpia a nivell estatal. Informacions al respecte publicada al periòdic El Mundo, articles periodístics a Consumer i al periòdic Público. Ha estat també coordinador del Grup de Treball de Sexologia del Col.legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya. Al llarg de tots aquests anys, ha establert col.laboracions en mitjans escrits, ràdio i televisió.Enllaços externs
Pàgina Oficial de Xavier Conesa LapenaActa Constitucional de l’Institut Superior d’estudis Sexològics I.S.E.S.Col.laboració Docent del Practicum de Psicologia de la Universitat de BarcelonaCol.laboració Docent amb la Universitat de GironaCol.laboració en tasques de formació amb la Universitat Ramon LlullAcord de Col.laboració amb la Universitat Oberta de Catalunya U.O.C.Conveni de Col.laboració Acadèmica amb Centre d’Estudis Universitaris de California, IllinoisReconeixement de l’Ajuntament de Mollet del Centre de Psicologia AplicadaReferències sobre la investigació en Luminoteràpia al periòdic “El Mundo”. Any 2.005Investigacions sobre Luminoteràpia, Referències al periòdic “Público”. Any 2.007Coordinador del Grup de Treball de Sexologia del Col.legi Oficial de Psicòlegs de CatalunyaMiembro de la Federacion Española de Especialistas en Sexologia

Publicacions

Carme Serrat Bretcha
carmepsicologape
Licenciada en Psicologia Colegiada nº 3.086 Adultos e Infantil (Universidad de Barcelona)
Diplomatura de Postgrado en Logopedia (Universidad Autonoma de Barcelona)
Certificación para el tratamiento de la Fundación Catalana del Sindrome de Down.
Diagnostico y Terapia Infantil (Instituto Medico del Desarrollo Infantil)
Tutora de practicas Universidad de Barcelona y Universidad Ramon Llull
Terapeuta Sexual i Familiar
Coordinadora de l’Institut Suparior d’Estudis Sexològics I.S.E.S.
Professora d’Integració Social i Atenció Soció Sanitària
Professora de Comunicació alternativa, Atenció a persones amb dependencia,
Assessora Psicològica d’escoles bressol.
Assessorament a pares
Tutora de Pràctiques Universitat Oberta de Catalunya
Conferenciant de temes relacionats amb la psicologia infantil.
TRACTAMENTS

TRACTAMENTS DE LA PERSONALITAT Tractament de la Depressió (VIDEO)

http://www.curar-depresion.com (TOT SOBRE DEPRESSIÓ)
 
PUBLICACIONS:

Revista del Col.legi Oficial de Psicòlegs.
“El paper del Psicòleg a les Psicoteràpies”
Psychologies
“Amor i Sexe: Inseparables?”
Revista del Col.legi Oficial de Psicòlegs:
“La Sexualitat en Pacients amb Anorexia i Bulimia”
Lago Balaton, Agua, Pareja De Enamorados
La Portada del Valles:
“Se hereda la depresió?”
Contrapunt:
“El tractament Psicològic. Un enfoc actual”
La Vanguardia.Suplemet:
“Sexe a P-3″
Contrapunt:
“Estils de vida que poden ajudar a la Depresió”
Publicaciones en Psicoactiva. Revista especialitzada:
2002 Articulo: EYACULACION PRECOZ. (autor: xavier conesa). la eyaculacion precoz: el problema sexologico mas frecuente y el que tiene mejor solucion.
2002 Articulo: CRISI? QUINA CRISI!. (autor: xavier conesa). en els nostres temps i en l’entorn occidental es donen una sèrie de malalties o trastorns que no existien temps enrera i que no es troben en altres indrets. per tant, podem dir que es tracta de trastorns vinculats al nostre estil …
2003 Articulo: EL MALESTAR PSICOLÒGIC. (autor: xavier conesa). les primeres dades que tenim de la xarxa de metges de capçalera indiquen que a l’11 % dels pacients que ens consulten se’ls diagnostica un problema psicològic. aquestes dades queden per comprovar, ja que un pacient pot tenir diver…
2003 Articulo: FUNCIONAMIENTO DE UN CENTRO PSICOLÓGICO EN LA PRÁCTICA COTIDIANA. (autor: judith fernández sánchez). descripción del funcionamiento del centro psicológico conesa-serrat
2004 Articulo: REFLEXIONES SOBRE UN TRASTORNO PARANOIDE VS. TOC. (autor: xavier conesa). hace algún tiempo que estoy tratando a un muchacho que presenta un cuadro que considero que está en ese punto de inflexión entre el trastorno paranoide y el trastorno obsesivo grave…¿donde ubicarlo?
2004 Articulo: L’ESTRÈS I L’ANSIETAT. (autor: xavier conesa). els professionals d’atenció primària constaten dia a dia en una part important dels pacients un component psíquic associat als seus símptomes, i en molts diagnostiquem un transtorn psicològic com a problema de base.
2005 Articulo: TRACTAMENT DEL TRASTORN D’ANSIETAT. (autor: xavier conesa). la multiplicitat de símptomes que presenten aquests trastorns condueixen els pacients a recòrrer infructuosament als consultoris de diverses especialitats, sense obtenir, en molts casos, un diagnòstic correcte, i per tant, un trac…
Pareja, Hombre, Mujer, Personas, Negocio
NATURALESA DE L’ ORIENTACIÓ SEXUAL L’orientació sexual és un component de la identitat de la persona , que consisteix de molts altres components com la cultura , l’etnicitat , el gènere i trets de personalitat . L’orientació sexual consisteix d’una forta atracció emocional , romàntica , sexual i afectiva que una persona sent cap a una altra . L’orientació sexual és un continu . En altres paraules , una persona no ha de ser exclusivament homosexual o heterosexual , sinó que pot sentir graus variats d’atracció cap a ambdós gèneres . L’orientació sexual es desenvolupa al llarg de tota la vida de la persona – diferents persones s’adonen en diferents moments en les seves vides que són heterosexuals , gais , lesbianes o bisexuals . Champagne, Gafas Tintineo, Alcohol La conducta sexual no és igual a l’orientació sexual . Molts adolescents – com moltes persones adultes – poden identificar-se a si mateixos com homosexuals o bisexuals sense haver tingut cap experiència sexual . Altra gent jove ha tingut experiències sexuals amb persones del seu mateix gènere però no es consideren gais , lesbianes o bisexuals . Això és rellevant particularment durant l’adolescència perquè és un període d’experimentació – característica d’aquesta etapa del desenvolupament . L’adolescència en persones gais , lesbianes o bisexuals segueix un patró de desenvolupament que és similar i alhora diferent de les seves contraparts heterosexuals . Tots els adolescents s’enfronten alguns reptes de desenvolupament com pensar sobre la seva selecció de carrera , el desenvolupament de destreses socials i ajustar-se al grup de pares. La joventut gai , lesbiana i bisexual ha més fer front al prejudici , la discriminació , i la conducta i missatges violents en les seves famílies , escoles , i la seva comunitat . Aquestes conductes i missatges afecten negativament la salut física i mental , i l’educació de la gent jove gai , lesbiana i bisexual . Aquests estudiants solen reportar que falten a l’escola a causa del por de ser assetjats per altres estudiants i rebre mal a la seva propietat a l’escola , amb mes freqüència que els estudiants heterosexuals . Els anuncis de la ” teràpia reparativa ” i els ” ministeris de transformació” tendeixen a exacerbar el risc de fustigació , dany i temor . Per aquestes raons , moltes vegades l’experiència de la joventut gai , lesbiana i bisexual és de solitud , por a l’ostracisme , i manca de suport familiar i dels parells . La joventut gai , lesbiana i bisexual té poques oportunitats per observar models adults positius a causa del prejudici cultural general que fa gairebé invisibles a les persones gai , lesbianes i bisexuals . És aquest aïllament i falta de suport el que explica en part l’alta taxa de dificultats emocionals http://www.apa.org/pi/lgbc/publications/ – b intents de suïcidi , conducta sexual arriscada i consum de drogues que reporten estudiants gai , lesbianes i bisexuals en comparació amb estudiants heterosexuals . La joventut gai , lesbiana i bisexual tendeix a no demanar ajuda a causa de seu legítim por de ser assetjats o ferits . Per això és important que el seu ambient sigui tan obert i de la major acceptació com sigui possible perquè sentin comoditat compartint les seves idees i preocupacions . El personal de les escoles d’entendre la naturalesa del desenvolupament de l’orientació sexual per proveir un ambient d’acceptació i donar suport al desenvolupament saludable per a aquests joves . ” Sortir de l’armari ” es refereix al procés de reconèixer l’atracció i la identitat gai , lesbiana o bisexual d’un mateix i revelar-la a altres persones . Aquest procés és diferent per a cada jove , però la majoria li revela la seva orientació a altres persones en l’ordre següent : a una altra persona parell gai , lesbiana o bisexual , a parells Íntims heterosexuals , a membres pròxims de la família i finalment , a pares i mares . Molta gent es pregunta per què la joventut i els adults gai , lesbianes i bisexuals senten la necessitat de “sortir “, o sigui , revelar la seva orientació sexual a altres persones . Això és l’expressió d’una tendència normal de voler compartir informació personal d’un amb altres persones que ens són importants , i ha de ser considerada com a tal per les persones al voltant de joves gai , lesbianes i bisexuals . És saludable per a la joventut el compartir amb amistats i les seves famílies el seu més recent ” enamorament ” o que van fer durant el cap de setmana . Aquest procés però, és moltes vegades difícil per a la joventut gai , lesbiana i bisexual perquè hi ha un fort ( i moltes vegades ben fundat ) por al rebuig . SEQÜÈNCIA DEL ENCREUAMENTS La relació sexual . Anatòmicament , l’home amb el seu penis i la dona amb la seva vagina són complementaris i tot conflueix per afavorir l’aproximació sexual . Aquesta relació correspon a dues funcions que , antany considerades com una sola , la reproducció , és a dir la continuïtat de l’espècie , per altra banda procura el plaer i permet ( cosa molt important ) el plaer de l’altre . Consta de quatre fases , fase d’excitació , més o menys prolongada , fase activa o d’altiplà , que comença amb l’acoblament , fase orgàsmica , que pot faltar a la dona i fase de relaxació o de resolució . Fase d’excitació Aquesta dominat pel desig , mitjançant carícies , els cossos es busquen i aprenen a reconèixer , s’estableix així la intimitat amorosa de la parella . Les necessitats sexuals difereixen molt d’un individu a un altre, el desig , els seus motius i objectes varien segons el cas . Sota la influència del desig l’home reacciona mitjançant l’erecció del penis , la dona , mitjançant la lubricació de les vies genitals . L’erecció es manifesta a través d’un fenomen ben visible , se sap que estat de flacciditat la longitud i el diàmetre del penis és variable , d’un individu a un altre , o en el mateix, per exemple varien per condicions com la temperatura , el penis en erecció és sensible igual a tots els homes . Aquesta dada deixés de intranquil · litzar molts joves per la petitesa dels seus dels seus òrgans genitals , ja que la Virilitat no està lligada a la grandària ni la longitud del penis . De la mateixa manera en la dona es produeixen modificacions en les vies genitals , la vagina elabora un líquid que al lubricar les parets facilités l’acte sexual , resultat d’una fluència sanguínia en les parets vaginals , , esdevenien més obscures i congestivas , el mateix mecanisme produeix l’erecció del penis , la vagina ja està disposada a rebre . Fase d’altiplà Aquesta fase comença amb la introducció del penis a la vagina i finalitza amb l’orgasme , en l’home els testicles augmenten de volum és un 50% ia causa d’un escurçament del cordó espermàtic s’eleva l’escrot . És ambdós membres de la parella es produeixen fenòmens generals , respiració ràpida , acceleració del pols , augment de la pressió arterial . el rubor sexual s’accentua més o menys i poden produir contraccions en els músculs , voluntaris i involuntaris , que confereixen expressions facials inesperades . En la dona s’adverteix una elevació i retracció del clítoris que es troba cobert pel seu caputxó , això explica el fet que el clítoris es faci menys evident , el terç inferior de la vagina s’estreny : l’obertura del conducte , a aquest nivell , es redueix a la meitat , de manera que abraça literalment al penis , mentre la part superior de la mateixa s’infla . l’orgasme Es defineix com el punt àlgid del plaer sexual, la seva culminació . En l’home es caracteritza per una sèrie de contraccions rítmiques precedint l’ejaculació , primer sorgeix el líquid dels testicles , i posteriorment el de les altres glàndules . El femení es caracteritza per contraccions rítmiques del terç inferior de la vagina no és constant i pot faltar en els primers coits , en nombrosos casos només passa després de certa iniciació i adaptació progressiva a la vida sexual La dona és més sensible que l’home a l’atmosfera del lloc , a determino clima , l’home ha de ser curós en aquests petits preludis i ser molt delicat ja que tenen molt valor per a ella , i poder trobar junts la satisfacció dels seus desitjos . Fase de resolució Aquesta fase s’inicia amb la relaxació de les tensions musculars . En l’home comença amb la reducció del penis a la seva grandària habitual , això en dos temps el primer ràpid i el segon més lent , aquí hi ha un període refractari , durant el qual l’home és insensible a les excitacions sexuals i el seu penis no adopta la posició erecta , això és variable i tendeix a prolongar-se amb l’edat. En la dona , s’observa el retorn a la normalitat de la respiració del pols i de la pressió arterial , la desaparició del rubor sexual, els òrgans genitals tornen a la posició inicial , primer el clítoris i després la vagina i l’úter ; finalment el coll baixa i tendeix a dilatar . MASTURBACIÓ Quan un home arriba a l’adolescència comença a travessar importants canvis en les seves emocions . La consciència sexual s’accentua i intenta alliberar la tensió eròtica mitjançant la masturbació , això s’accentua quan no té parella . Molts homes continuen masturbant durant tota la seva vida , fins i tot quan mantenen relacions amb una altra persona . Segons diversos estudis , un 94 % d’homes s’han masturbat alguna vegada fins arribar a l’orgasme . Mitjançant l’experiència personal s’aprenen les tècniques i ritmes que donen millor resultat . D’aquesta manera l’home coneix les seves respostes i es pot anticipar a l’orgasme . L’ús de lubricants redueix la fricció i pot fer que augmenti el plaer . El Amor, Amar, Novio, Encantadora El mètode clàssic En general , l’home es masturba subjectant amb una mà el cos de la verga i imprimint un moviment rítmic de vaivé , al mateix temps que acaricia la tija de dalt a baix . La majoria estimula també el gland i el fre (sota el gland , a la part inferior ) . Alguns aconsegueixen arribar a l’orgasme fregant el gland cada vegada més ràpid . Per a altres , amb una sensibilitat extrema , aquesta maniobra pot ser dolorosa . El nivell de pressió , la rapidesa i l’amplitud del moviment varien d’un individu a un altre. El més important és el ritme : la regularitat crea la tensió sexual . També pot acariciar , fer massatges o subjectar els testicles al mateix temps , o fregar el perineu ( zona situada entre els testicles i l’anus ) . Pressionar la base de la tija augmenta la sensibilitat i facilita l’erecció . Per canviar , acariciï suaument amb els dits el penis i els testicles fins a tenir una erecció , després utilitzeu 2 o 3 dits i el polze , en lloc d’utilitzar tota la mà , per efectuar el moviment de vaivé . Una mica més difícil : intenti mantenir un dit al fre , lliscant els altres dits i el polze per sobre del penis , en un moviment curt . Per estimular zones diferents , només cal fer el moviment girant el canell i el palmell de l’altra banda del penis . L’orgasme . Se sol trigar entre 2 i 5 minuts a aconseguir-ho. Encara que depèn de l’estrès , el cansament i l’excitació . La majoria acaricien el penis ( o freguen el gland ) cada vegada més ràpid quan senten que arribarà l’orgasme . Altres subjecten els seus testicles o la base de la tija mentre estan ejaculant . Per retardar l’ejaculació , ha d’anar més a poc a poc o aturar el moviment , i després tornar a començar . La sensació de plaer durarà més i l’orgasme serà, sens dubte , més intens (encara que, al contrari , pot resultar menys fort si ho ha retardat durant massa temps ) . Quan l’home arriba a l’orgasme , s’alenteix o s’atura l’estimulació . En aquest moment , el penis i , sobretot , el glade són extremadament sensibles . La Atención, Sentimiento, Mujeres Per augmentar l’excitació i el plaer . Pot masturbar al llit , al sofà , etc . , Però també de peu o davant d’un mirall : això no vol dir que sigui narcisista i , en canvi , pot contribuir a augmentar l’excitació . Els ” auxiliars” , revistes i pel · lícules porno , no són precisament molt ” eròtiques ” . Les fantasies sexuals són un estimulant molt més eficaç . Alguns homes se sentin fins i tot sobre les seves mans abans de masturbar . Així , les mans estaran mig adormides i resulta més fàcil imaginar que és una altra persona qui li està acariciant . Utilització d’un gel lubrificant . Molts utilitzen la saliva per lubrificar el sexe , d’aquesta manera les sensacions de la masturbació s’assemblen més a les d’una penetració . No obstant això , de vegades la saliva no és suficient . La millor solució és utilitzar una llet hidratant , o millor, un lubrificant a base d’aigua . A més de ser ( gairebé) interminables , proporcionen una sensació diferent , ja que permeten un fregament més intens amb tot el palmell de la mà directament sobre el gland ( part molt sensible ) . El lubrificant a base d’aigua evita que els penis sensibles s’irritin . Amb un coixí per a més realisme . De peu o de genolls amb un coixí doblegada davant de vostè , de manera que simula la cavitat vaginal i li permet fantasiejar amb el coit . També podeu posar el coixí a l’alçada de l’engonal , fregant el penis d’endavant cap enrere i cap amunt . Aquesta tècnica permet augmentar l’excitació . Just abans de l’orgasme , pot passar , si ho desitja, al mètode clàssic o una estimulació més directa . Si no , acceleri el moviment com durant el coit . Gràcies a aquesta tècnica pot donar un toc realista a les seves fantasies . Puesta De Sol, Pareja, Paseo, California FASES SEXUALS DE LA VIDA 3.1 – EL PERÍODE DE L’ADOLESCÈNCIA Comprèn dels 12 als 19 anys , és una època de ràpids canvis i difícils empreses . El desenvolupament físic és només una part d’aquest procés , perquè els adolescents afronten una àmplia gamma de requeriments psicosocials : independització dels pares , consolidació de les qualitats necessàries per relacionar-se amb els companys de la mateixa edat , incorporació d’una sèrie de principis ètics aplicables a la realitat pràctica , foment de les capacitats intel · lectuals i adquisició d’una responsabilitat social i individual bàsica , per anomenar només alguns . Però alhora que l’adolescent s’encara amb tan complexa successió de dificultats concernents a la seva evolució conjunta com a ésser humà , ha de dirimir la seva sexualitat aprenent la manera de adaptar-se als canviants sentiments sexuals , escollint com participar en les diverses classes d’activitat sexual , descobrint la manera d’identificar l’amor i assimilant els necessaris coneixements per impedir que es produeixi un embaràs no desitjat . No és estrany que en ocasions l’adolescent sigui víctima de conflictes , patiment i desconcert . Siluetas, Hombre, Mujer, Danza D’altra banda , l’adolescència també és una etapa de troballa i eclosió , una època en què la maduració intel · lectual i emocional corre paral · lela amb el desenvolupament físic i genera una llibertat i un creixent apassionament vital . L’adolescència no és únicament un període de turbulència i agitació , com volen les concepcions tradicionals , sinó que , alhora , sol ser una fase de gaudi i felicitat que marca el trànsit agitat i tumultuós l’estat adult ( Offer i Offer , 1975 ) . La naturalesa paradoxal de l’adolescència es palesa sobretot en l’esfera de la sexualitat . Aspectes psicosexuals de l’adolescència fantasies sexuals Els somnis i les fantasies sexuals es tornen més freqüents i explícits en l’adolescència , moltes vegades com a element auxiliar de la masturbació . Sembla que la fantasia , en el marc de l’adolescència , compleix diversos comesos : realça en general el plaer de l’activitat sexual ; pot substituir a una experiència real ( però inassequible ) ; origina excitació o provoca l’orgasme ; constitueix una mena de plataforma d’assaig mental de cara a ulteriors situacions sexuals ( augmentant la tranquil · litat i anticipant-se a possibles problemes , com passa amb l’assaig de qualsevol altra activitat ) i , en fi , és un mitjà d’experimentació sexual sense riscos , controlable i gens colpidor. L’experiència de l’adolescent , quant a l’exploració de l’abast i aplicabilitat de les fantasies , repercuteix decididament en la seva activitat sexual i en la pròpia seguretat a l’hora d’exercir sexualment en fases posteriors . Beso, Ternura, Pareja, El Amor, Hombre Independència A mesura que l’adolescent pugna per consolidar un sentit d’identitat i independència personal respecte als seus pares ia altres figures autoritàries , adquireixen gran importància les relacions recíproques amb els companys i companyes de la mateixa o semblant edat . Així , per exemple , la necessitat de llibertat que experimenta l’adolescent s’acompanya normalment de l’ imperatiu de ser com els seus amics , per més que en ocasions ambdues exigències siguin contraposades o antagòniques . Les pressions del grup d’edat al qual pertany l’adolescent varien segons les col · lectivitats socials . En la seva ànsia per alliberar-se de la supervisió dels pares i dels adults , alguns adolescents veuen en el sexe un mitjà de demostrar la seva aptitud per prendre decisions pròpies i de presentar cara a l’escala de valors de l’altra generació . Però la conquesta d’aquesta llibertat no és tasca fàcil , ja que els adolescents adquireixen d’una manera i un altre un considerable llegat sexual dels seus majors i de la generació corresponent en el qual s’inclouen pautes discriminatòries cap al sexe femení i un intens sentiment de culpabilitat sexual . Han canviat abans les actituds que la conducta , ja que avui està molt estesa la idea d’igualtat entre ambdós sexes Tanmateix , perdura en certs aspectes el criteri de la superioritat de l’home . Encara s’espera que sigui aquest el que prengui la iniciativa sexual , i si és la dona la que ho fa , el més probable és que la titlli de ” atrevida” o ” calentorra ” . Els adolescents no s’han desembarassat de tot vestigi de problemes sexuals , mala informació i desconcert en matèria de sexualitat , més aviat sembla que hagin substituït determinats problemes per un altre contingent de dificultats . Verano, Masculina, Personas, Viaje 3.2 – LA PRIMERA ETAPA DE L’ EDAT ADULTA ( 18-30 anys ) El primer cicle de l’edat adulta , que comprèn aproximadament des dels 20 als 40 anys , és un període en què els individus prenen importants decisions en la seva vida ( matrimoni , treball , model de vida ) i passen de les ambicions relativament no verificades de l’adolescència a una maduresa personal decantada per la realitat del món en què viuen . Per a la majoria de les persones és un època de creixent responsabilitat sobre les relacions interpersonals i la vida de família . En els últims anys , s’observa en general una clara propensió a contraure matrimoni a una edat més tardana que en dècades anteriors . Com a resultat d’aquest fenomen molts joves , homes i dones , mantenen la solteria durant un lapse de temps considerable , el que sens cap dubte ha alterat les pautes de comportament sexual que regien en temps de Kinsey . Avui , bon nombre de persones entre els 20 i els 30 anys consideren que l’adquisició d’experiència sexual és un pas inicial que facilita l’encertada elecció de parella , en contra de la idea abans vigent de preservar la virginitat . Erikson ( 1968 ) observa que el desenvolupament de la capacitat per a una convivència íntima és un dels principals objectius del jove adult. En general , l’adult jove no es troba tan subjecte a la “pressió dels companys de la seva edat en matèria sexual ” com ho està l’adolescent , sinó que predomina en ell la forta necessitat interna de ” foguejar ” sexualment . La llibertat de moviments respecte dels pares i els límits que imposen l’adolescent va acompanyada d’un accés més fàcil a un entorn més íntim , a un lloc en el qual poder estar sol , sigui un apartament , l’habitació d’un motel o un centre de vacances , el que comporta de pas més oportunitats en el terreny sexual . Dins d’aquest estat de solteria s’observen diverses formes comunes de comportament sexual : L’experimentador sembla avaluar els llancis sexuals atenent la freqüència , diversitat i eficàcia en l’exercici amorós , ell o ella donen la impressió de considerar la vida com un copiós super orgasme sexual i la seva actitud és , normalment , aquesta: “Ara és temps de passar-ho bé , perquè després vaig a posar seny ” . Emocional, Pareja, Tango, Danza El cercador pugna per trobar la unió ideal ( i la companya perfecta amb la qual casar-se) a base de contínues experiències sexuals , confiant a donar així amb el que busca. La vida en comú pot esdevenir un camp de proves quan s’entaulen relacions sobre aquesta base . El tradicionalista participa de bon grat i plaent en l’activitat sexual , però conserva el coit per les ” relacions serioses” . És possible que abans de contraure matrimoni el tradicionalista tingui diverses parelles sexuals , però sempre d’una en una durant un període de temps donat. És indubtable que podrien ressenyar altres models o formes de comportament sexual , però els tres enumerats semblen ser els més corrents . Els primers anys de l’estat adult són una època d’incertesa sexual per uns i de satisfacció plena per a altres . A vegades la sexualitat es torça a causa de sentiments de culpa o d’immoralitat que l’individu , home o dona , arrossega d’antic . La preocupació que tenia l’adolescent sobre la seva idoneïtat sexual no ha desaparegut del tot , i el jove adult continua preocupant també de la seva lència física , dots sexuals i destresa personal en l’amor . És possible que encara no s’hagin resolt els conflictes al voltant de la identitat sexual , i fins i tot pels que han aconseguit acceptar i assumir la seva condició d’homosexuals o bisexuals , les pressions i prejudicis socials poden suposar obstacles i dificultats . Malgrat l’existència d’aquests problemes , els joves adults són avui més actius en el pla sexual que els seus homòlegs d’altres èpoques . Un factor determinant que contribueix a aquest canvi és el relatiu abandonament dels vells postulats discriminatoris , segons els quals les aventures amoroses prematrimonials estaven prohibides a les dones , però no als homes . Per tot això no sorprèn que les diferències en la banda d’activitat sexual entre homes i dones s’hagin reduït en gran mesura respecte a les que regien en altres temps . www.precoz.galeon.com https://sites.google.com/site/terapiadeparejabarcelona/sexologo-barcelona-sexologos www.psicologosbarcelona.galeon.com http://terapiaparejabcn.blogcindario.com/2010/07/00002-terapia-parella-barcelona-terapia-pareja-terapia-de-pareja-consejero-matrimonial-tratamientos.html   www.conesa.galeon.com  www.faltadeereccion.galeon.com www.elcolonirritable.galeon.com www.ises.galeon.com www.epb.galeon.com www.conesa.galeon.com www.soy.galeon.com www.precoz.galeon.com www.sexologosbarcelona.galeon.com www.xconesa.galeon.com www.sexologo.galeon.com www.fbach.galeon.com www.psicologossexologos.galeon.com www.psicologoslogopedas.galeon.com www.carmeserrat.galeon.com www.sexologosen.galeon.com www.zonasexual.galeon.com www.sufreprecoz.galeon.com En l’actualitat els adults joves s’enfronten amb alguns conflictes sexuals suplementaris que vénen a ser una mena de reacció antagònica del lema “qualsevol cosa val ” de les dècades de 1960 y1970 . Per exemple , si bé en els últims trenta anys s’ha produït un canvi d’actitud espectacular pel que fa a les relacions sexuals prematrimonials , la promiscuïtat sexual segueix sent objecte de reprovació més o menys larvada . A més , si bé la majoria dels solters , homes i dones , estimen que no cal estimar la parella de torn per tenir relacions sexuals plaents , es comença a observar un desencant creixent pel que fa al sexe fortuït o accidental i als amors d’una nit . Caucásica, Pareja, Mujeres, La Felicidad Sembla que aquesta tendència es deu, almenys en part , a la cada vegada més conscient aprensió al contagi veneri . D’altra banda , entre els joves adults homosexuals que , com a grup , tenen normalment molts més contactes sexuals fortuïts o accidentals que els seus homòlegs heterosexuals , la por a la SIDA ha fet que darrerament reduïssin el nombre de les seves parelles sexuals i s’observés un interès més palpable per entaular relacions ” monògames ” . Tanmateix , la por no és l’únic factor que intervé en l’àmbit del sexe ocasional . Molts dels joves adults que hem tingut ocasió d’entrevistar es mostren disconformes amb una altra seqüela del sexe accidental , i és la seva naturalesa relativament impersonal . Si bé la disminució de restriccions en la conducta sexual crea un ambient propici per a la llibertat d’expressió sexual i d’elecció de la parella , aquesta llibertat no és sempre inequívocament positiva . La llibertat sexual pot ser motiu de desengany , opressió i conflictes de la mateixa manera que pot produir satisfacció , en el sentit que “en la mesura que diversifica i amplia l’experiència, també diversifica i multiplica el dolor inherent a ella , els errors que podem cometre i el dany que recíprocament podem causar . És clar que moltes vegades les situacions de caràcter sexual en la primera etapa de l’edat adulta són cordials , apassionades , compensatòries i sense pertorbacions . Fins i tot el sexe accidental compleix una sèrie de funcions , tant orgàniques com psicològiques , i , per descomptat , no hi ha raó per posar objeccions a les evasions agradables . No obstant això , avui comença a dominar clarament la tendència a mantenir relacions sexuals en un context d’afecte mutu , com s’aprecia molt especialment en la propensió cada vegada més evident de les parelles joves a ” cohabitar ” , és a dir , a la vida en comú . En contrast amb la vida de solter , el matrimoni es regeix per altres mòduls d’expressió sexual . Per bé o per mal , la veritat és que la majoria dels joves adults acaben contraient matrimoni . Alhora que la novetat de la felicitat conjugal de primera hora es dilueix en el procés d’aprendre a conviure , respectant els hàbits i peculiaritats mutus – de la mateixa manera que els afanys primerencs per conquistar el món donen pas a una focalització més pràctica en els detalls de la vida quotidiana – , la relació sexual tendeix a ser menys incitant i , de vegades , menys gratificant per a un o per als dos membres de la parella . La paternitat menyscaba la intimitat , afegeix exigències noves i arriba fins i tot a produir esgotament . És difícil pensar en el sexe quan s’ha passat la jornada vigilant els passos d’un nen petit de dos anys , de la mateixa manera que l’excitació sexual es minora o desapareix després d’haver estat 14 hores seguides treballant . Encara que no es perdi ni es sacrifiqui el gaudi sexual , aquest ha de suportar el contrapès d’altres necessitats i responsabilitats , la qual cosa constitueix una fita experimental de primer ordre en aquesta fase de cicle vital . Els que no aconsegueixen culminar amb èxit aquest procés d’integració és probable que se sentin menys satisfets en el pla sexual , el que pot induir-los a buscar aventures amb altres dones , o recórrer al divorci . En l’actualitat aquestes sortides són força comuns i ben conegudes dels investigadors . Sol, Puesta De Sol, Hombre, Mujer Hi ha parelles que donen cim al “somni ” de trobar la felicitat conjugal , el que aconsegueixen mitjançant una convivència harmoniosa , educant els seus fills , guardant fidelitat mútua i profesándose un afecte sense fissures . Altres matrimonis s’atenen a una versió corregida d’aquesta pauta : desapareix l’amor, però subsisteixen els elements restants. I , en fi , n’hi ha que experimenten amb noves varientes del model ideal , bé sigui renunciant a tenir fills , no observant la fidelitat mútua o relegant l’aquesta matrimonial a un segon pla . La impressió que externament causa una parella casada i la realitat interna que presideix la seva unió no sempre guarda una coherència lògica . Un indici concret que molts matrimonis no són feliços el tenim en les taxes de divorci que es donen en la nostra societat . És difícil discernir en quina mesura la insatisfacció sexual és una causa primària de divorci , però els consellers matrimonials saben bé que els problemes sexuals solen ser un element comú en els matrimonis que trontollen . D’altra banda , hi ha persones que decideixen casar-se fins i tot sabent que hi ha una disfunció sexual . A partir dels 40 anys , l’individu entra en un període de transició de la joventut adulta a l’estadi de la maduresa . TRANSSEXUALISME Sexe , gènere i sexualitat : Per sexe entendre’ns tots aquells caràcters físics i biològics , inclosos nostres gònades i els nostres genitals , i pel que passem a ser homes o dones segons siguin aquests uns o altres ( sexe d’assignació ) . Hi ha diversos tipus de sexe, el cromosòmic , gonadal , genital , psíquic i social . Normalment tots ells coincideixen , i llavors s’adopta el rol sexual esperat . Si el psíquic no concorda amb els restants, parlem d’una discordança amb el rol presumiblement esperat i s’adopta una identitat de gènere diferent Bordo, En Blanco, Frontera, Pareja En principi , el sexe i el gènere no comporten un determinat tipus de sexualitat ( en la seva globalitat ) ni a una determinada orientació sexual . Així , l’orientació sexual és l’atracció física cap a una persona per raó del seu sexe (que pot ser heterosexual o homosexual , bàsicament ) , mentre que la identitat sexual és el paper que adopta socialment un mateix, sigui aquest l’esperat o no per raó del seu sexe assignat . Per tant , no cal confondre la transsexualitat amb l’homosexualitat ni amb el transvestisme , ja que en ells intervenen diferents factors dels que resulten comportaments diferents, i en cap cas no patològics en si mateixos . L’homosexualitat implica relacions afectives i / o sexuals entre persones del mateix sexe , és a dir , entre dos homes ( gais ) o entre dues dones ( lesbianes ) . L’homosexual se sent a gust amb el seu propi sexe ( biològic ) i amb tots els seus caràcters primaris i secundaris , és a dir , no experimenta cap rebuig cap a la seva morfologia sexual ( genitals , … ) . Per tant , només es diferencia de l’heterosexual per la seva orientació sexual . El Travesti és aquella persona que es vesteix amb robes de l’altre sexe per satisfer un desig eròtic – fetitxista , però de cap manera vol un canvi real de sexe , ja que se sent plenament identificat amb el sexe de naixement . Atès que la identitat sexual i l’orientació sexual són dos conceptes diferents, no excloents entre si, els transsexuals poden ser homosexuals , heterosexuals , bisexuals o asexuals (igual que la resta de la població ) . Així , hi ha transhomosexuales o transheterosexuales , sent un transhomosexual aquell o aquella que després d’un canvi de sexe , manté una relació amb una persona del mateix sexe social al qual o ella pertany ja a l’actualitat . El Amor, Corazón, Beso, Corazones, Besos Definició : El terme transsexualitat va ser citat per primera vegada per Hary Benjamin el 1953, qui va matisar la definició , ja oferta abans per Cauldwell . La transsexualitat és el desig irreversible de pertànyer al sexe contrari al genèticament establert ( o sigui , al de naixement, ratificat pels seus genitals ) i assumir el corresponent paper (el contrari de l’esperat ) , i de recórrer si cal a un tractament hormonal i quirúrgic encaminat a corregir aquesta discordança entre la ment i el cos . La transsexualitat no és una elecció . Per tant , es neix transsexual . Encara que no es coneix l’origen d’aquest trastorn , hi ha bàsicament dues teories al respecte , encara que és probable que sigui el resultat de múltiples factors . La teoria psicològica sosté que en algun moment de la vida del transsexual ( especialment en els primers anys de vida ) , es produeix un trauma i , per tant , creu que l’aflorament d’aquest trauma a la superfície hauria curar el transsexual . Actualment i després d’intents fallits de curacions de transsexuals està sent relegada per la teoria biològica , que per contra , es basa en l’existència de diferències biològiques entre els transsexuals respecte dels altres individus . Darrerament , presta molta atenció als banys d’hormones durant el desenvolupament prenatal i la seva posterior influència en el desenvolupament de la identitat de l’individu , i considera que el tractament més viable és la teràpia hormonal i la intervenció quirúrgica . EXHIBICIONISME I voyeurisme Voyeurisme o escopofília El voyeurisme o escopofília és una perversió que satisfà una tendència parcial infantil i consisteix en presenciar l’acte sexual o de la nuesa aliena , en tots els casos, la seva practicant concentra l’atenció sobre l’esdeveniment i no sobre la personalitat dels individus observats . El exhibicionisme (és el revers de la escopofília ) La persona efectada per aquesta perversió sent la necessitat irreprimible d’exposar els seus òrgans genitals a la mira de desconeguts , especialment de noiets o noietes . Satisfà així la tendència infantil al plaer de ser vist , però també intenta que els espectadors siguin testimonis de la seva virilitat que sent defallir . Activos, Adulto, Aventura, Hermosa PEDOFÍLIA I INCEST pedofília Recerca del plaer sexual , per mitjà de les relacions sexuals amb nens . Experts mundials indiquen que per a la qualificació de pedofília com trastorn sexual és necessari que la conducta es prolongui durant un període d’almenys sis mesos , incloent fantasies , impulsos o comportaments sexuals amb nens pre – púbers o una mica més grans , en general de dotze anys o menys . Es pot donar de diferents formes : en relació a l’orientació , pot ser de tipus heterosexual , homosexual o ambdues , amb relació a objecte , aquest pot ser exclusivament pedofílics o no . Les conductes de la pedofília van del simple exhibicionisme fins a la penetració . L’adult sol guanyar-se la confiança i l’afecte de l’infant i , en general , és algú conegut o familiar Es distingeixen dues variants en la pedofília : la sentimental homo eròtica i l’agressiva heterosexual . Els sentimentals homo eròtics tenen poc o cap interès per les dones , tota la seva capacitat sexual es concentra en els nens , concretant- sota la forma de carícies que li provoquen l’orgasme . Els agressius heterosexuals intenten satisfer els seus impulsos amb nenes, amb mètodes que van des de la seducció a la violència , acabant (molt poques vegades) en homicidi sàdic – criminal . Com es dóna l’abús sexual a menors ? La majoria dels abusos sexuals ocorren a la pròpia llar dels / les menors , i l’agressor és generalment el pare , el padrastre , el germà o qualsevol parent pròxim que té fàcil accés a la víctima . En aquestes circumstàncies l’abús sexual s’anomena incest . EL MENOR COM A SUBJECTE El menor és prou apte des del naixement , per donar un sentit a la seva vida . L’acte de mamar , jugar , fer els primers passos , etc . , Són maneres de l’infant d’afirmar com a subjecte autònom de desitjos, enfront dels adults . La prova d’aquesta autonomia està en el fet que les paraules i gestos dels pares només tenen sentit per al nen quan són percebuts i interpretats per ell , a la seva manera . El nadó només decomissa el que pot assumir , personalment , donant-li un significat propi . En l’edat escolar, el menor es distancia més dels adults en adquirir una certa manera de saber , de sentir i de veure les coses . La seva filosofia del món i de la vida es converteix en ” escola pròpia” diferent de la dels adults . En l’adolescència l’autonomia pren major dimensió amb la capacitat d’estar sol , de crear un projecte de vida i de sentir el seu propi món interior . El fil conductor d’aquest procés interior cap a l’autonomia és la sexualitat amb la crotización del cos , les noves possibilitats de relacionar-se, la curiositat persistent i la força del desig . Quan la sexualitat s’altera , és tota la personalitat la que entra en crisi , amb les ganes de viure . Per això , qualsevol interferència sexual per part dels adults , a nivell del cos o dels desitjos del menor , com esdevé en la pedofília , compromet greument la seva felicitat . L’adult que respecta la dinàmica pròpia de l’autonomia infantil està atent a les seves manifestacions sexuals i , lluny d’interferir , procura viure amb el menor , aprenent amb ell . EL MENOR COM OBJECTE El menor és un objecte per a l’adult , quan aquest, incapaç de contenir els seus impulsos , els projecta inconscientment en la persona del menor , tornant-se aquesta una ocasió de plaer , una compensació afectiva , una oportunitat per tendir a si mateix en el futur un subterfugi davant la por a la mort . Aquesta actitud perversa de l’adult pot comprometre seriosament la relació del menor amb si mateix , amb el món i amb els altres . El fet que el menor no es mogui no vol dir que no tingui un espai propi de proporcions il · limitades . El fet de no parlar no vol dir que no tingui ganes de comunicar-se. El fet de ser biològicament immadur no vol dir que no tingui una vida sexual pròpia de respectar . Quina és la incidència ? Els abusos sexuals no són successos aïllats . Generalment ocorren al llarg de molt temps , mesos o anys . A més , al contrari del que pot suposar , es produeixen en totes les classes socials i són moltes les nenes i nens afectats . Entre el 20% i el 30 % de les dones han estat abusades sexualment en la seva infància o adolescència . Al voltant del 15% de nens també ho han patit . No obstant això , el silenci i el secret que envolta aquestes experiències , i que permet que se segueixin repetint , ens fa pensar que són casos rars . Per això és tan important que parlem de l’existència dels abusos sexuals i els reconeguem com un problema social que cal abordar . Quins són els comportaments o formes de presentació ? Els comportaments abusius van des d’accions que no suposen un contacte sexual com les proposicions verbals o l’exhibició dels òrgans genitals , fins a la penetració anal o vaginal . Alguns d’aquests comportaments són : ” Exhibir nu davant de la menor per tal d’excitar sexualment . ” Observar a la nena vestir-se o desvestir-se o quan està al bany , orina , etc ( amb la mateixa finalitat ) . ” Tocar , besar , agarrar . ” Forçar a veure imatges o pel · lícules , escoltar converses sexuals , posar per fotografies , veure o presenciar activitats sexuals . ” Sexe oral o vaginal . “Ser sotmesa a tractaments mèdics innecessaris . És important , sobretot , considerar que una conducta és abusiva quan és viscuda i sentida d’aquesta manera per la nena , nen o adolescent , quan és mirada o tocada d’una manera que la fa sentir intimidada . Com saber-ho? La majoria de les nenes i nens que estan sent víctimes no ho expliquen a ningú perquè creuen que la gent pensarà que no és veritat . A vegades desconeixen fins i tot el vocabulari necessari per parlar sobre el tema i per tant no poden adequadament . Encara que generalment no ho expressen verbalment , sí que ho fan mitjançant alguns canvis en el seu comportament . INCEST ” Incest : Relacions sexuals entre persones consanguínies o afins , als que la llei prohibeix contraure entre si matrimoni valgut ” ” El terme incest deriva del llatí ” Vinculum “, de” vincere ” … lligar , significa lligar o unió d’una persona o cosa amb una altra” . Causes de Incest ” Una de les causes de l’incest és la violació , són figures que van de la mà , les quals s’inicien amb tocs no sexuals com són friccionar l’esquena , forcejaments inapropiats , acabant en carícies sexuals . Pot acabar o no en penetració ” . Sovint les persones que pateixen d’incest, es tornen més tímides i retrets , tenen problemes psicològics i viuen tement que algun dia la seva família els descobreixi i els torni l’esquena i tot sense tenir cap culpa . Una altra de les causes d’incest és la violència familiar , la qual porta com a conseqüències danys físics , morals i psicològics . Una altra d’aquestes causes és la manca d’afecte i atenció deguda a cadascun dels membres de la família , el que pot ocasionar l’obsessió afectiva per algun altre membre de la família . La falta de parella per part d’una persona pot ser causa d’incest causa que algunes vegades aquesta té baixa autoestima i es refugia en un parent amb el qual pot involucrar sentimentalment . ” El descuit dels pares cap als seus fills és una causa d’incest, on el perpetrador , generalment és un adult que aquesta a cura de la víctima , el màrtir és especialment 01:00 infant , un nen que no s’adona dels progressos sexuals del seu protector , essencialment si el consumador solament desitja mostrar bancari i afecte . l’ víctima de l’incest usualment guarda el silenci , sense buscar ajuda , per l’abús i les persistents amenaces ” . En cas que el petit hagi estat assetjat per una persona aliena a ell pot acudir als seus pares o familiars . Es pensa que essencialment les víctimes són dones , però els homes també són màrtirs d’incest . L’assalt sexual consumat per un estrany passa només una vegada, en cas d’incest la víctima pateix de continu abús . El sentiment de culpabilitat i por produït per l’abús sexual d’un estrany , pot ser alleujat pels familiars i quan una persona és víctima d’incest, la família no intervé a favor seu. L’incest passa en tot tipus de família i s’inicia abans que el menor entengui l’aberrant fet . El perpetrador es val de la seva autoritat i confiança per convèncer al seu mata dient que és per al seu propi desenvolupament personal . Causes de la fòbia al incest : Els humans aprecien una natural antipatia al incest , una mena de repulsió instintiva al mateix, per tractar-se d’ enllaços consanguinis . Les lligues incestuoses entre els humans , produeixen descendents degenerats . Les relacions incestuoses causen repudi per la societat , ja que aquest acte aberrant va en contra de la religió i és un càstig diví . SEXUALITAT I VIOLÈNCIA Hi ha una sexualitat masculina i una femenina . En totes les societats s’han assignat certs papers que les persones han d’exercir segons siguin dones o homes . Fins avui en amplis sectors de la nostra societat , s’espera que les dones compleixin amb l’arquetip de ser delicades , romàntiques , que sàpiguen cuinar i tinguin cura dels seus fills i de casa , i que els homes siguin forts física i emocionalment , treballin fora de casa i mantinguin la seva dona i fills aquestes característiques també són conegudes com a rols sexuals , els quals en ocasions arriben a prendre d’una manera equivocada ja que des de petits se’ns inculquen una sèrie de estereotip que depèn de la societat i el lloc on ens trobem potser aquesta manera de pensar , l’entorn on es relacionen les persones , la forma de viure o la diverses vivències de cadascuna de les persones són les que marquen en un futur les seves relacions ja siguin afectives , laborals o sexuals , ja que la conducta de dones i homes està determinada per les seves característiques biològiques , psicològiques i per la societat on viuen en ocasions poden causar la violència en la família i , per tant la Violència en la sexualitat . Una manera de mostrar això és en algunes regions de la republica mexicana àdhuc se segueix donant el masclisme ; El masclisme pot definir com el conjunt d’idees i conductes que assumeixen les persones que creuen en una suposada superioritat dels homes sobre les dones . En general un home masclista sempre vol imposar la seva forma de pensar sobre les dones i per a això es val de l’agressió emocional , física i sexual . La realitat és que els homes masclistes són insegurs per que no han estat capaços de valorar i desenvolupar-se de manera integral . Són incapaços de demostrar les seves emocions , ja que pretenen ser “molt forts” . La violència sexual es dóna per desgràcia molt seguit , per les violacions que tenen lloc a tot el món per part de les persones que no se senten prou complets per estimar algú i demostrar la seva necessitat d’amor i afecte el que cal saber és que mai s’ha de tenir un acte sexual de manera forçada , és a dir ningú ha obligar o pressionar per servir. Obligar algú a tenir relacions sexuals és un delicte . El teu cos és teu , si algú tracta de tocar-lo sense el teu consentiment , l’acció a seguir és denunciar-ho a les autoritats . CONCLUSIONS La sexualitat en els nostres dies ja és una cosa normal , que no ens és indiferent i que alguns li donem la importància suficient perquè no ens pasturen coses indesitjables . Perquè nosaltres com a joves tinguem una mica de responsabilitat sobre la nostra sexualitat crec que és important que els nostres pares ens orientin i ens donin valors . Una altra cosa que també de vegades influeix és l’ambient en el qual ens desenvolupem i la cultura de la nostra família . La sexualitat a arribat a ser d’allò més normal , arribant al grau que els homes i dones es canviïn de sexe és a dir que es tornin transsexuals , però no per que ja sigui mes conegut deixa de ser una cosa immoral . El exhibicionisme i voyeurisme és una altra cosa immoral perquè les persones permeten que altres persones vegin com tenen relacions sexuals , vegin les seves parts intimes , i les persones que veuen això cauen dins del voyeurisme . La pedofília és l’atracció sexual que sent un adult pels nens , l’incest és la pràctica de relacions sexuals entre parents ; aquest tipus de relacions sexuals , quan tenen com a conseqüència l’embaràs , el producte sol sortir amb problemes físics , mentals , etc . Aquelles persones que es casen de vegades es casen per que s’estimen genuïnament o per que creuen que estimen , quan succeeix això ultimo se solen donar molts divorcis el que dóna a notar una mica d’immaduresa mental . Actualment alguns adolescents i joves creuen que ja saben tot respecte al sexe i que si té sexe no passarà res , però la realitat és que no saben res llavors contrauen malalties , o les chavas simplement es queden embarassades . La masturbació també és una cosa comú en els adolescents i joves , que des d’un punt de vista psicològic no té res de dolent perquè els joves o adolescents estan experimentant amb el seu cos i això els permet conèixer una mica més d’ells mateixos , en l’actualitat aquest tema ja és conegut per diverses persones i no provoca indignació . El sexe per amor , com ben clar s’expressa és el sexe que es té amb aquella persona que estima i que es té amb responsabilitat , i això es deu fer d’una manera correcta d’acord amb la llei, és a dir , el vincle de parella , la unió entre dues persones i això quedaria dins de la monogàmia que és la unió entre un home i una dona , a diferència d’això la poligàmia és la unió d’una persona amb diverses persones mes i es divideix en poliàndria ( matrimoni amb diversos homes ) i poligínia ( matrimoni amb diverses dones ) . Al final la sexualitat és un fenomen emocional i de conducta relacionat amb el sexe que comprèn tant l’impuls sexual , dirigit al gaudi immediat ia la reproducció , com als diferents aspectes de la relació psicològica amb el propi cos ( sentir-se home , dona o ambdós alhora) i de les expectatives de rol social . A vegades a causa del sexe hi ha violència en la parella o en la família , ja sigui perquè la dona no vulgui tenir relacions sexuals o per que l’home abusa dels fills sexualment . Per treballar l’acceptació ha tres estratègies centrals : la unió empàtica , la separació unificada i la tolerància . L’objectiu de les dues primeres rau en unir la parella al voltant del problema ; és a dir , que el problema serveixi per generar més intimitat . En l’última la meta consisteix a transformar en menys doloroses les conductes negatives del company ( Jacobson i Christensen , 1996 ) . En la unió empàtica es pretén generar acceptació a través de posar en contacte la conducta d’un membre de la parella amb la seva història personal . És a dir , el que es fa és contextualitzar el comportament que l’altra persona considera EduPsykhé . REVISTA DE PSICOLOGIA I PSICOPEDAGOGIA La mort d’un ésser estimat, la ruptura d’una relació, la pèrdua d’una feina, una malaltia seriosa … Tots aquests són exemples de situacions realment difícils en la vida d’una persona. Com fan les persones per afrontar? Quin és la millor manera de fer-ho sense que aquestes situacions acabin amb nosaltres? En aquest article tractarem de donar resposta a aquestes preguntes. El concepte clau és la capacitat de recuperació, ja que el més important no és el que ens passi, sinó com reaccionem i si som capaços de recuperar-nos. Aquesta capacitat no és una cosa extraordinària, ja que la majoria de les persones poden recuperar després de viure situacions d’aquest tipus, si bé, com més traumàtic sigui l’esdeveniment en si mateix, més es veurà afectada una persona i més difícil resultarà la seva recuperació. Tenir una bona capacitat de recuperació no significa no sentir res o mostrar indiferent. El dolor emocional i altres emocions negatives són comuns i normals en persones que han viscut esdeveniments d’aquest tipus i el camí cap a la recuperació sol ser difícil i dolorós. La capacitat de recuperació no és un tret que una persona té o no, sinó que implica una sèrie de conductes, pensaments i accions que es poden aprendre i desenvolupar-se. Factors que intervenen en la capacitat de recuperació: recursos psicològics Existeixen una sèrie de recursos psicològics que serveixen d’ajuda a l’hora d’afrontar crisi o situacions traumàtiques o estressants. Els més importants són els següents: a) Capacitat per tolerar i manejar emocions intenses És la capacitat per sentir sentiments profunds, com un dolor emocional intens sense que es produeixi una disrupció permanent de l’equilibri psicològic. Els sentiments intensos poden aterrir a moltes persones perquè se senten aclaparades per ells i tenen la impressió que no podran suportar aquest dolor o els destruirà. Per enfortir aquesta capacitat pots fer el següent: Explora el significat que té per a tu aquest tipus d’emocions: per què les tems? Què creus que podria passar-te? Què tems exactament? Utilitza metàfores per descriure com et sents. Per exemple, algunes persones se senten com si estiguessin en un pou profund i fosc del qual no poden sortir; altres com si estiguessin sostenint un pesat mur que va a enfonsar sobre ells en qualsevol moment, etc. Després tracta de transformar aquesta imatge. Per exemple, pots imaginar que et separes del mur poc a poc i ho deixes caure poc a poc, o pots imaginar que encens una torxa dins del pou o que escoltes la veu d’alguna persona dient-des de fora, etc. Això et servirà de pràctica per tolerar i neutralitzar certes emocions. També pots imaginar que encares la tempesta, que et deixes portar per la inundació on les aigües desitgin portar, etc. Cerca objectes, llocs o persones que et serveixin d’ajuda i consol. Per exemple, sostenir entre les teves mans algun objecte (com fan els nens amb els óssos de peluix), donar-te una dutxa relaxant, etc. Procura que es tracti d’objectes o llocs segurs i no nocius (no recorris a alcohol, drogues o sexe per evadir). www.cepvi.com Psicologo de Parejas Mollet